About

Silvia Ami has been a project engineer, an executive in a small business, and lately a rocket scientist (just kidding). She backpacked across Europe by train before the cheap-flight era, lived in Germany for five years, and learned Spanish from her husband.

She, her husband, and their two boys live in a condo not far from a magic forest. They share a huge LEGO collection, a kitchen full of cooking gadgets, and a home-office-corner that resembles Doc’s lab in Back to the Future.

If you want to know more about her stories, stay tuned for upcoming releases.


Silvia Ami ha lavorato nel campo della ricerca e dello sviluppo, ha mandato avanti una piccola attività e ultimamente ha progettato razzi spaziali (è uno scherzo!). Ha attraversato l’Europa in treno ai tempi in cui si usava l’Interrail e i voli low-cost ancora non erano stati inventati.

Ha vissuto in Germania per cinque anni e ha imparato lo spagnolo da suo marito. Insieme ai lor due figli vivono ai bordi di una foresta incantata, condividendo un’enorme collezione di LEGO, una cucina piena di gadget e un ufficio che assomiglia al laboratorio di Doc in “Ritorno al futuro”.

Se volete saperne di più sulle sue storie rimanete nei paraggi.

 

Advertisements